About Kim

woensdag 1 augustus 2012

DIY: PIMP JE SPIJKERBLOUSE

We kennen het wel, je hebt een kledingstuk, wat je heel leuk vind, maar waarvan de mouwen te kort zijn of waar een enorm gat in zit. Je kunt het weggooien, maar je kunt er ook iets leuks van maken, en dat ga ik in deze Do-It-Yourself aan jullie laten zien!
Lees snel verder! 
 






Dit is de spijkerblouse voor de make-over. Hij hang een beetje raar op het hangertje, sorry daar voor. De mouwen zijn te kort, maar ik kan er nog best wat van maken, en dat besloot ik te doen afgelopen zondag. We gingen die dag toch niets nuttigs doen, dus toen kon ik lekker aan de slag in een lekkere comfi outfit.

Wat heb je nodig voor deze DIY: 
- Een (oud) spijkerblousje
- 2 stofjes, 1 met sterretjes en 1 met streepjes
- Schaar
- Textiellijm/super glue/alleslijm
- Stukje witte zeep
- Naald en draad


Stap 1: Knip de mouwen af.
Dit hoeft niet helemaal precies, als het een beetje rafelt, of slordig is, dat maakt je blouse uniek! 

Stap 2: Leg de stof op de plaats waar je hem wilt hebben.
In mijn geval zijn dat de zakken. Ik heb hier helaas geen foto's van, die ben ik vergeten, I'm sorry!
Teken de vorm die je wilt hebben met een stukje witte zeep op de stof. Dat gaat er heel makkelijk weer uit, en je hoeft dan ook geen speciaal kleermakerskrijt te kopen. Haal ook de knoopjes van je blouse af, en teken op de stof waar het knoopje zat.

Stap 3: Knip de stof uit, en lijm hem op je blouse.
Ik heb er expres voor gekozen om het te lijmen, in plaats van te naaien, want dan krijg je ook weer dat eigen. Heel netjes nippen is nou ook niet echt heel belangrijk, maar het moet wel een beetje passen.

Stap 4: Naai de knoopjes op de nieuwe stof. 
Dan kun je de zakjes ook weer gebruiken!

En klaar!




Door die twee stofjes te nemen krijg je dus een soort Amerikaanse vlag, en dat zie je de laatste tijd heel veel! Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om andere stofjes te doen, maar ik vond deze wel leuk. De sterretjesstof is trouwens een oud kussensloop, en de streepjes een oud t-shirt. Zo zie je maar, je moet nooit stofjes weggooien! Je weet nooit wat je er nog mee kunt doen.

Jullie zullen deze blouse zeker nog wel een keertje in een OOTD zien terugkomen!

Liefs, 
Marijn 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten