About Kim

woensdag 22 augustus 2012

Tips voor de eerste schooldag

School_large

De 8 weken vakantie zijn voor mij, helaas, bijna voorbij. De 27ste moet ik weer op mn fietsje richting mijn school. Er moeten nog wat voorbereidingen getroffen worden, (lees: boeken kaften), en dan kan ik er weer een poosje tegen. Ik ga naar de 3e, en heb de afgelopen 2 jaar al ontdekt wat je wel en niet moet doen op je eerste schooldag, en ik ga dat aan jullie vertellen! 
Image001344384949506gxmbxw_large

1. Experimenteer niet met make-up
Als je niet zeker weet of de rode lipstick je wel staat, of dat je blauwe oogschaduw misschien iets té is, moet je die zeker niet dragen op de eerste schooldag. Als mensen je kennen met felle lippen, dan moet je het vooral doen, maar als je daar nog niet zo thuis in bent, kun je beter nog even wachten tot je klasgenoten je wat beter kennen. Draag gewoon waar je je fijn in voelt! Er zijn op internet een heleboel back to school looks te vinden, en daar kan je zeker inspiratie uit opdoen!

2. Houd je een beetje gedeistJe komt misschien wel in een nieuwe klas, je kent je klasgenoten nog niet zo goed. Houd je dan gewoon een beetje rustig. Het heeft geen zin om druk te gaan zitten praten, of een brutale mond op te zetten. Doe gewoon relaxed, kijk een beetje om je heen en klets wat. Om je nou meteen voluit te laten zien werkt misschien niet altijd even goed.

3. Wees aardig
Je kent misschien maar een paar mensen een beetje goed, maar de rest niet. Doe aardig tegen ze! Je maakt nou niet echt vrienden als je gemeen en chagrijnig gaat zitten doen. Geef iedereen een kans, ook het meisje wat er misschien een beetje anders uitziet, of de jongen met een gekke bril op.

4. Wees jezelf
Ik zeg wel dat je niet moet experimenteren met make-up, je rustig moet houden, of aardig moet zijn, maar je moet altijd jezelf blijven! Wees eerlijk over wat je doet, wie je bent enz. Ik ga bijvoorbeeld niet vertellen dat ik blog, maar wel dat ik op dansen zit. Niet iedereen hoeft alles van je te weten, maar zeg niet dat je rookt terwijl je dat eigenlijk alleen maar vies vindt. Later val je door de mand, en dat heeft niet zulke fijne gevolgen. Jezelf zijn is het allerbelangrijkste!

5. Have fun! 
De eerste schooldag is spannend, maar ook heel leuk! Je ontmoet nieuwe mensen, die, hopelijk, heel leuk en lief zijn! Er is er vast wel 1 die een grappig vakantieverhaal heeft. Doe gezellig mee, en maak lol! Nieuwe mensen leren kennen kan heel spannend zijn, maar ook heel leuk! Misschien ontmoet je wel je beste vriendin. (Of een heeeeeeele knappe jongen.) 


Dit waren eigenlijk mijn tips! Ik ga ze zeker weten wel gebruiken. Als jij nog tips hebt, laat ze achter in de reacties!

Liefs, 
Marijn 

Alle afbeeldingen komen van www.weheartit.com










1 opmerking:

  1. Super leuk ik ga de tips zeker gebruiken , ik hou van je filmpjes!!! Xoxo Joëlle :)

    BeantwoordenVerwijderen